keskiviikko 13. huhtikuuta 2016

Houkuttelevuutta, väriä ja Somea lisää vapaaehtoistyön markkinointiin!

Saimian sosionomit kokeilivat ja sovelsivat Jobi-hankkeessa ihan uutta, liiketaloudesta ja markkinoinnista tuttua menetelmää, Mystery Shoppingia. 

Aluksi mietittiin "Brand Awareness" lähtötilannetta: mikä mielikuva järjestöstä on tällä hetkellä? 

Sitten tutkittiin järjestön (ja erityisesti sen paikallisyhdistyksen) nykytilannetta, eli miten järjestö houkuttelee tällä hetkellä viestinnässään vapaaehtoistyöntekijöitä.  

Opiskelijat testasivat myös, miten innokkaasti yhdistys vastaa vapaaehtoistyöhalukkaan nuoren yhteydenottoon. 
Lisäksi ideoitiin ratkaisuehdotuksia: miten järjestö voisi houkutella lisää nuoria toimintaansa? 


Ylhäällä kuvaus erään yhdistyksen nykytilanteesta, alhaalla ratkaisuehdotuksia:
Ja lisää SOMEA!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti